søndag 9. desember 2012

2. søndag i Advent

Her kommer noe av min adventspynt i år.  Har koslig tradisjon med venninne med laging av adventspynt og overnattingsbesøk hvert år. Da blir årets første gløgg inntatt under produksjonen, og god middag med vin når alt er i "boks".   I å var vi på Gjøvik, men neste år blir det Brandbu.  Dette er en tradisjon vi har blitt glad i begge to.


Velbrukt sølvfarget fat med halmkrans dekorert med  mose og lav som jeg har funnet i skogen, velbrukte neverstjerner og lys fra Bohus med never og hyssing. 


Stjerna ser veldig gul ut i dagslys, men er faktisk hvit med sølvdekor.

 
 Gammelt kobberfat som jeg fant i gammelhuset, det var helt svart og fælt, men mannen til adventsvenninna mi fikk pusset det blankt og vakkert igjen. Eneste dekor er grov kobberhyssing jeg har satt på lysene og en tørr krankvist.


Endel "evighets" adventsstake som jeg har fått i gave og har blitt glad i.

2 kommentarer:

  1. Så fint du har pyntet, sølvfatet ditt er bare nydelig.
    Koselige bilder, ha en fin søndag.
    Marit.

    SvarSlett
  2. Koselig og kjempefin adventspynt. Jeg har jo vært og sett på det jeg, da.

    Birgith

    SvarSlett